26 февруари 2008

Za Nadejdata ...

Какво е надеждата ? Цял ден ми се върти тоя въпрос в главата . Има една източна мъдрост , която твърди ,че за да си щастлив трябва да се оттървеш от две неща - страха и надеждата . За страха е ясно : ако го пуснеш да се настани в сърцето ти , ще унищожи всичките ти мечти и ще прати по дяволите целите ти . Вярвай в себе си и не се тревожи за нищо. Но надеждата ...Много съм мислила за това . Разбира се не го приемам буквално , човек не може да живее без да се надява . Звучи ми някак смирено : не очаквай от съдбата повече от това ,което е решила да ти даде ! A как боли от разбитите надежди :-( ... Прабаба ми (Господ да я прости ) беше много мъдра жена . Вече едва вървеше , но всяка сутрин отиваше в църквата . Желязна и беше вярата в Бог и не понасяше комунистите . По време на строя ни е взимала като бебета и тайно от родителите ни е кръстила в църквата мен и всичките ми братовчеди . Така и си отиде жената , с Библията в ръце . Хех ...за 23 години само веднъж ми се скара , бях ядосана и обидих мъжа ми с някаква дума пред нея. А баба се намръщи и каза ,че когато съпругът се кара , жената трябва да си наведе главата и да мълчи . Мдамм ... стари разбирания , от които сме доста далече . Хеле па я :-)) ... Та баба казваше, че всичко е "писалка" и друг решава вместо нас . Каквото ти е драсното - това е . Надяваме се за Любов надяваме се за по-висока заплата надяваме се за по-добър стандарт на живот надяваме се за хубаво време надяваме се за по - щастлив живот за децата ни за по , по , по , по ...и по . Пък то дали зависи от нас ! Дали изобщо нещо можем да променим ? Да изтрием написаното и да го променим с наши думи според желанията ни. A дали е разумно ?!

Няма коментари: