28 април 2008

Великден :-)

Христос Воскресе !
Великден мина , Слава Богу прекарахме великолепно :-) .
Като на всеки празник имаше много ядене и пиене . Тази година изпекох заек . Бях го хвърлила във фризера от един месец и чаках да минат постите и да му дойде реда . Стана екстра вкусен ( благодарение на мой голям приятел главен готвач , който ми подарява винаги хубави рецептички ( Коко , мерси ! Ще те дебна в Скайп ,че ми трябват нови съвети .))
Ще публикувам снимките и продуктите , може на някой да му влезе в работа .
За дробсърмичката , с която ще го пълним :
-дроба на заека ( аз разполагах с три , но и един е достатъчен )
-ориз
-зелен лук
-гъбки
-джоджен
-сол
-черен пипер
Грамаж не пиша , защото аз го правих на око . Опита ми показва ,че понякога е по-добре да се готви на вкус ;-)
Като всяко сухо месо първо се налага да го шпековаме за да стане сочно . Най-добре е това да стане с пушен бекон , но понеже аз нямах , използувах сурови (по-мазнички) свински гърди :

Плитко в месото на заека се правят разрези по два сантиметра и накълцаните гърди се напъхват внимателно вътре . Колкото повече , толкова по-добре .

После приготвяме дробсърмата . В тенджера със загрято олио запържваме накълцаният на ситно дроб заедно с гъбките . После добавяме зеления лук да поомекне . Накрая слагаме ориза и джоджена и бъркаме докато поеме мазнината . Прибавяме вода ( 1.5 /1 спрямо ориза ) , сол и черен пипер и оставяме малко да се задуши . С готовата смес напълваме заека и го зашиваме здраво :

Готовият заек намазваме обилно с олио , сол и червен пипер . Аз съм наредила около него нарязани картофки и остатъка от свинските гърди . Сипва се и малко водичка . Ето го и в готов вид :

2 коментара:

Koko djabbo каза...

Auu.. prekrasno ispalnenie.
Kakto gledam mnogo profesionalasti trqbva da se chuvstvat zastrasheni :)
Sas prosti dumi izglejda prekrasno.
Stasliv sam che sam ti pomognal s nesto malko kato savet naprimer.
Kakvo ste kajesh da izdadem kniga s recepti.Ot men receptite ot teb snimkite ;))))

Aquawoman каза...

Изчакай да си купя професионален апарат :-)))