06 септември 2009

Още нещо за митрополит Николай

Във връзка със зачестилите блогърски нападки срещу отец Николай. Далече съм от мисълта да се правя на моралистка, просто изразявам и аз като вас моята позиция. Не знам дали "Бог наказа народа заради концерта на Мадона", но едно е истина - че българите отдавна не се вслушват в гласа на Църквата. Прочетох за Николай, че е "отявлен фундаменталист, безбожник, човек, който сее зло" и т.н. ОК, може да сте прави, но първата мисъл, която дойде в ума ми, е един стих от Библията, не знам от коя книга е и съжалявам ако не го цитирам точно "На Мойсеевото седалище седят книжниците и фарисеите. Всичко що ви заръчат правете и пазете, но според делата им не постъпвайте" Какво по-ясно от това и има ли дори смисъл от коментар? Концертът на Мадона се състоя в деня на обезглавяването на св.Йоан Кръстител. Специално на този празник (както и на някои други точно определени светии) Църквата пази строг пост - т.е. без вода и храна. Този път бе позволено само хляб и вода, защото денят се падна в събота. Не знам дали осъзнавате сериозността на празника?! Аз също съм фен на Мадона, обожавам всичките и песни, но в този ден, дори да имах възможност, не бих отишла да се забавлявам. И още нещо, което вече написах в блога на peter ivancheff- пак от Библията, ако не се лъжа - "всяка власт се дава от небето". Не говорете против Свещениците, не си вкарвайте душите в грях. Какъвто и да е отец Николай, той е от наместниците на Бог. Дори и грешници, те знаят по-добре от нас кое е правилно и кое не, и Господ изразява волята си точно чрез тези хора.

11 коментара:

Bla каза...

Църквата е вредител, а въпросният е лицемерна ретроградна мижитурка. Както никой не кара свещениците да си пускат Мадона на рождения й ден (примерно), така никой (най-малкото пък някой си смотан митрополит) ще държи сметка на хората кога могат и кога не да се забавляват. Средновековието е мъртво от векове, for go(o)d.

Хриси каза...

Дани, радвам се да чуя гласът на разума :)
Ако забавляващите се можеха да се видят отстрани колко са жалки, дали биха им се размърдали мозъчните гънки? Съмнявам се.
И съжалявам, че гледат с широко затворени очи. Но изборът е техен.

Владимир Иванов (krizt) каза...

Коментираш от позицията на твоята вяра и затова ще си спестя думите за митрополита. Преди време един подобен на него ме каза,че съм животно защото не вярвам. Тези думи никога не би изрекъл един мой приятел, който е свещеник и когото хората обичат и уважават. Той не е митрополит, но всеки ден е до хората. Кой от двамата е истинският наместник? Този назначен от клира или този,когото хората признават?

Valkocompany каза...

Какво може да се очаква от една нация която пращи от атеисти, и от една псевдорелигия която обвини Мадона косвено в тази трагедия ? Най - жалкото е че всеки месец в страна ни се обявява ден за траур.

Plamena Markova каза...

Църквата като "институция" отдавна ме отврати с непрекъснатото отричане на какво ли не. Не я чувствам близка нито пък приемам сериозно историите в Библията. А в момента, в който за смъртта на толкова хора, причинена от престъплението на нехайни идиоти, се обвини един концерт... ами някак става глупаво.

За протокола - дразнят ме повечето песни на Мадона, дразни ме и тя самата, но от това, което чувам, концертът е бил нещо феноменално (и не се съмнявам). А какво ни предлага църквата, освен омраза?

hinkoff каза...

Като изключим цитатите от библията за всичко останало въобще не съм съгласен с теб. Този субект не е абсолютно никакъв наместник, а най обикновен лицемер и безбожник, справка–вижте му колата с която се вози, последен модел „land rover„ ако се не лъжа. Миналата година писах един пост за този мУтрополит по един друг повод, но всичко написано си остава напълно актуално и в момента, там има и някой справки от биографията на този Николай, ако искаш хвърли им едно око
http://hinkoff.blogspot.com/2008/12/blog-post_28.html .
И нека Бог прости загиналите българи.

Еoc каза...

Лично за мен най-странното нещо е, че църквата извършваше венчавки на 29-ти /кумувахме на едно семейство на тази дата/, не съм особено религиозна, но това ме потресе, замълчах си пред младоженците.. След като са обявили датата преди 6 месеца, струва ми се че е било редно в храма да ги насочат към друг ден..

Силвия Тенчева каза...

Дани,всичко това с трагедиите не е случайнно,сигурно си има причини!А Мадона какво им е виновна Мадона?ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ ,ЧЕ ТЯ Е ПРИЧИНАТА ЗА ТРАГЕДИЯТА,ПЪЛЕН АБСУРД!

Vyara каза...
Този коментар бе премахнат от автора.
Aquawoman каза...

Съвсем умишлено не коментирах този път, просто защото нямам какво друго да кажа.
Дори да не вярвате, не се заигравайте с такива опасни неща, защото Божиите наместници не са политиците, които осмивате в блоговете си. Както каза Хриси - сега се просто се забавлявате, но всеки си носи отговорността за постъпките.
Както вече написах в постинга - нямам мнение дали случилото се е Божие наказание, но дори най-големите атеисти следва да се замислят, че трагедиите в България се случават все по големите празници. Всъщност точно това се опита да каже митрополит Николай и затова стана лош.

ivo_isa каза...

Православното християнство е само една от всичките религии, твърдящи, че единствено те показват правия път.
Аз съм атеист, защото предпочитам да разбера природата мислейки, а не да вярвам на казано-недоказано, особено със заплашително-поучителен тон. Както вече съм писал, християнството набляга на страха. Последните твои думи показват, че и тази тактика продължава да работи. Отговорността за думите и постъпките си поемам винаги, за разлика от мнозинството "божи наместници". Не мога да разбера този (безпричинен за мен) религиозен страх, който те успяват да всеят у хората, с цел манипулиране на обществото. Не мога да разбера и глупостта която някои проявяват, като вярват на думите им, затваряйки широко очи за делата им.
Извинете за начина по който се изразявам, но съм свикнал да наричам нещата с истинските им имена.
Колкото до митрополит Николай, той показва с действия и думи двуличието на дребната си душица. От такъв не мога да се страхувам, той просто ме отвращава. В такива моменти съжалявам, че не съм вярващ християнин, та да се "насладя" на мисълта за "неизбежното му вечно наказание"