24 септември 2009

въпрос

кое е по-скъпо - любовта или свободата ?

21 коментара:

Dimitrana S. каза...

Любовта, която дава криле и те прави свободен!

:-)

Силвия Тенчева каза...

Доста може да се поспори по този въпрос,аз не знам да се чувствам свободна когато съм влюбена или когато обичам,по-скоро съм в някъква временна еуфория,а после става зависимост!

Plamena Markova каза...

Ще ми се да вярвам в отговора на Дими :)

Краси каза...

Едва ли има точен и ясен отговор, както се казва според зависи ... ситауцията, хората, приоритетите... скъпо е това, което те кара да се чувстваш щастлива.

Краси каза...
Този коментар бе премахнат от автора.
Valkocompany каза...

За мен любовта е най - важното.Нали и светът е създаден от Всевишния с любов.Дори и в контекста на Декалога любовта е основна . След нея идва свободата.

Aquawoman каза...

Питам, защото аз не можах да си отговоря на този въпрос.
Сутринта се мислех кое ще предпочета, ако се наложи да избирам. Любовта без свобода не струва, но и свободата без любов не струва ;) Хм..

Neizi_ss каза...

Аз си мисля и за друго ... каква ще е тази любов, която няма да те кара да се чувстваш свободен - и любов ли е ако те ограничава ... неможеш да отговориш еднозначно на този въпрос Аквичке ...Когато си свободен ще откриеш любовта защото сетивата ти ще имат възможността да разперят криле ... така щото да я усетиш ... а ако това е наистина ТЯ ...то тогава полета ще продължи напред и нависоко - но не толкова, че да те изгорят лъчите на слънцето :)

Владимир Иванов (krizt) каза...

Двете неща трябва да са едно.Иначе нещо не е както трябва.Един цитат в този смисъл:
Ако обичаш някого, пусни го на свобода. Ако той се върне, е завинаги твой. Ако не се върне, значи никога не е бил.

Aquawoman каза...

Всъщност нямах предвид само в любовта, а всяко лишаване от свобода, като затвор, робство и т.н. Например човек с прекрасно семейство и много приятели, но осъден на доживотен затвор.
Все си мисля, че свободата е по-ценна от любовта..

Павел Борисов Николов каза...

Петьофи Шандор е на следното мнение:

Две неща ми трябват на земята -
те са любовта и свободата.
Жертвал бих живота безвъзвратно
за любов,
любовта да дам за свободата
съм готов.

Пеща, 1 януари 1847 г.

Но все пак Петьофи е живял в друго време, при други обстоятелства. Лично аз не мога да отговоря. Това е въпрос, който за мене няма отговор.

Златина каза...

Свободата...
Да обичаш! ;)

Aquawoman каза...

Стихът на Петьофи Шандор е актуален за всички времена. И точно заради "другите обстоятелства", е знаел истинската цена на свободата..

Еoc каза...

Дими и Владо са казали това, което исках и аз да напиша :) но ако си свободен и не обичаш никого и теб никой не обича - е много куца ситуация и обратното - обичаш, обичат те, но ти липсва свобода /каквато и да е/ - пак е лошо.

PetyaL. каза...

Интересна дискусия.Не се бях замисляла по този въпрос.Наистина едното без другото не може.Всъщност може,но любов без свобода и свобода без любов,се превръщат в мъка.Всичко опира до това,човек колко обича себе си.../което е определящо за начина на жовот,отношение към другите и т.н/.

angie каза...

свободата, каквото и да значи несвободната ни интерпретеция:)
защото е - Любов.
не съм намерила друго обяснение за нея, Д.
гуш:)

Ирония Идиотова каза...

Любовната свобода или свободната любов...:)))Хммм..:))
Аз определно смятам, че свободата. Когато си свободен, винаги може да се насладиш на любовта.Да я търсиш или пък откриваш, преоткриваш.. Ако пък имаш само любов, но без свобода, то във времето самата любов ще се превърне в тягост.И тогава за каква любов говорим изобщо?!:))
Гушшш на Аквииии:))

Aquawoman каза...

Много интересни мнения..
Мисля, че свободата е за разумните хора - тези, които умеят сами да си поставят ограничения. Защото любовта наистина прави човека свободен, но свободата дава ли му любов? Май не, собено ако се превърне в слободия :)
И аз все пак съм за свободата :)

Roslava каза...

Може би свободата. Не знам дали любовта би могла да съществува ако липсва свобода.

Хриси каза...

Любовта. Always.
Абсолютна свобода няма! :)
Самата любов е свобода - нещо, което не бива да бъде задържано, потискано, мачкано, поробвано... :)
Не може да съществува такава дилема /или-или/, каквато се съдържа във въпроса, защото любовта е свобода и свободата е израз на любов.
Разбира се, и за двете са изписани тонове мастило, но никой не е дал точната дефиниция.
Според мен са неделими и трябва да се разглеждат заедно, а не в опозиция :)

frog'n'roll каза...

Без да се замислям, най-първото, което ми дойде: свободата. Любовта е в най-добрия случай емоционална зависимост. Ходиш като муха без глава. :)