29 септември 2009

и аз да се пробвам :)

по покана на angie, да съставя свободен текст от думите :)
лято, зелено, мидa, смях
хапещ, ухо
вълнувам, галя, яйце, луна, вода, сълза
слънчево, стъкло
непременно, далечен, забравям
ако, чупя, дали
драцена, семафор, хляб, маяк
непроницаем, дъжд, гъба
имам, бърша, подстрекавам
морков, стъргало
шапка/маслина/рагтайм
таратор, улица, смешен
кръст / небе / дом / прах / любов
без
angie, изпоти ме, наистина не ми е лесно да съшия смислен текст от разносмислени думи, затова аз се предавам, но заради теб скалъпих набързо един опит :)
"твоят град и същото зелено лято, но ще минавам по тази улица вече без теб
и непременно ще забравям да погледна към дома ти, отдавна покрит с прах от любов, но ако ме видиш през някой прозорец, не оставай пак далечен и непроницаем, а се прилепи до стъклото. дали ще се вълнувам отново, мислейки за нашето лято, когато небето в душите ни бе слънчево, а семафорът светеше зелено за нас.. помниш ли една нощ на плажа, под хапещия дъжд - ти ми подари мида, а аз ти се смях, защото беше много смешен с онази шапка. а драцената, която отглеждахме с толкова любов във къщи?
не, не бърша сълза от любов, от дъжда е.."
и списъка с артисалите :)
ухо, галя, яйце, вода
чупя, хляб, маяк, гъба,
имам, подстрекавам, морков
стъргало,маслина, рагтайм,
таратор и кръст
:)

7 коментара:

Павел Борисов Николов каза...

Ако се замисли човек по-дълго, няма начин да не ги вкара всичките думи в някакъв текст. И - току виж - се получило като при Чапек:

"Дом подир дом под строй в нощта върви.
Денят настройва свойта мандолина.
Една девойка плахо се черви.
Лети към Сингапур блестяща лимузина.
Ах, спрете, край, прекрасният ми блян
лежи в прахта, умира любовта ми...
О, лебедова шия, гръд и барабан,
и две чинели - тъжни като участта ми..."

А после се оказва, че това стихатварение (?) е ключ към разплитане на едно криминално престъпление!

angie каза...

ами.. Дани.. страхотно е:)
останалите.. ще им намериш мястото, сигурна съм:)
пък имаше думи за хляба, ухото към романтиката, яйцето от детството, онзи забравен рагтайм към за-връщането, кръста на настоящето, маяка на утрешното, амброзията на дните, таратора на мислите, гъбата на свободата, подстрекавам те ами..:))))

angie каза...

@: павел))) много хубаво..)
има обаче и сложно изчисление, в което думите извън разговора повторени, разводняват същия. тези, които се повтарят в него - не.
ами.. нямам време да обясня, но този е линка -
http://dumi.wordpress.com/lekspe1/

играй. играйте всички:)

Neizi_ss каза...

Дани, впечатлена съм ...справила си се страхотно ...Не съм си давала сметка, че не е никак лесно да се борави с думите особено в нашия богат български език :)
Още веднъж БРАВО! - Целувки :)

Силвия Тенчева каза...

Даничка,това е добра тренировка за мозъка,в същото време наистина човек трябва да се напъне и да проияви творечство,добра идея на Angie:))))

Aquawoman каза...

@Павел,
@angie,
можех да вместя и другите думи, но се налагаше да сменя тона, за да звучи по-хумористично, защото моркова и таратора тотално издухват романтиката :))
Може би ще опитам пак :)

@Нези, мерси :) Гадничко е заради ограничението от малкия списък с думи, плюс това има
условие да не го разводняваме прекалено много с наши :) Ето линка към играта, опитайте и вие, както казва @angie, после ще се хилим заедно на бисерите :))
http://dumi.wordpress.com/lekspe1/list_of_words/

@Силви и на мен ми хареса идеята, нещо по-различно от игрите с въпроси, на които сме свикнали по блоговете :)
Поздрави и хубав ден на всички :)

Lilito каза...

Интересна игрица Бубче :) Много емоция има в написаното :) Цунки {}