28 октомври 2009

жива да не бях...

Аквичка се извинява за тона, но и вие на нейно място щяхте да  подскачате от нерви. Плюс това авторката на постинга е изпила една ракия(вече е на втора) от яд.
Такааа, откъде да започна?
Малко предистория: преди време отивам да си купя рутер (беше ни омръзнало с детето да си подаваме кабела от единия лаптоп на другия и решихме, че безжичния нет е решението), влизам в Технополис и направо питам кой може да ми поясни за рутерите, защото разбирам колкото баба ми от....айде да не правя сравнения. Пристига незабавно едно младо нахакано хлапе и започва да ми обяснява надълго и нашироко. Дрън-дрън че пляс, казвам му, че хабер си нямам, затова просто да ми препоръча някой по негово усмотрение. Детето хвърля хиляда суперлативи за един от моделите и аз го купувам без да се замислям. Занасям го веднага в доставчика да го настроят, идва един техник, после се скупчват  още двама-трима, ала всички вдигат рамене и клепат на парцали - този рутер не се вързвал с тяхната мрежа, не можели да го конфигурират, поради еди какви си причини, да съм си купела друг. Аквичка е готова на всичко да си разреши проблема и веднага се сдобива с нов. Добре, почти година всичко е наред, но се налага да се върнем в Ямбол...Прибираме се тук, пускаме си нет и малко след това викам техник да настрои(който иска от двата рутера - все един ще се върже с "тяхната мрежа" ха-ха), но момчето гледа, опитва, мъчи се, трепе се, припотява се и ми  заявява -" Не става! Купете си рутер като тези на БТК-то и няма проблем."
Ох! 
Момент първо да разкажа какво ми се случи преди  три седмици. Лаптопът започна да забива -  блокираше тотално, включително и копчето ON/OFF , и се налагаше да спра тока и да му извадя батерията, за да го изключа. Занесох го в сервиза, защото още е в гаранция, чичо доктор го гледа, гледа умно  и се изказа "Изглежда че е сериозен проблема, ще го изпратим в София да го оправят, след един месец горе-долу ще е готов"
Един месец?!  Даниела се врътна обратно, прибра се вкъщи и два часа чопли по форумите в Google. Оказа се, че става въпрос за нищо и никакви драйвъри, които бяха свалени и инсталирани за две минути и проблемът се ликвидира.
Че пия си сега ракията и умувам - да си купя ли трети рутер? Хм...както върви след 5 години ще открия магазин за компютърни аксесоари втора ръка, заради некадърността на хората, които работят по доставчиците.
Мили ми техници, винаги сама съм се справяла и сега ще се оправя, ако трябва два дни няма да спя, но ще намеря начин. Ала се питам просто - длъжа ли съм аз да разбирам от всичко???

23 коментара:

Владимир Иванов (krizt) каза...

Не си разбира се, но пък това в България си е традиция. При проблеми и покупки аз преди всичко разчитам на приятели и познати за съвет и помощ. Не,че не съм изпадал в подобни ситуации.

Златина каза...

Оф, направо ми прозвуча като приказката за вълка и дебелия му врат, `щото `сичко си вършел сам.
Яд ме хваща... К`во ти - направо всиички бесове, в подобни ситуации!
Хем много се бием в гърдите, че всичко можем и от всичко отбираме, хем... мани-мани... Затова и откачам на работа, когато започнат да се прехвърлят някакви отговорнисти от този на онзи. Искам го черно на бяло и обяснено подробно - ти работиш по това и точка. Това се иска от тебе, ама да стане както трябва. Не да разбирам от автомобилни гуми, от ремонт на принтери и използване на лабораторни реактиви на куп... Сори, отплеснах се!... :)

Ирония Идиотова каза...

Ми аз що сама си оправям вече по щайгите в къщи всичко?! А тоз дет ти казва,че трябвало еди къв си рутер, щото трябвало към еди ква си мрежа- да да. Все едно аз съм избирала според мрежата си рутера. Имам 3 компа в къщи, хиляда пъти се препотих докато свържа всичките. Питах приятели, висях като парцал пред гуглето, ама се справих.А преди време даже не знех кво е тва чудо"драйвер".. Така ,че Дани ,че си е за яд за яд си е.
Ако случайно имаш нужда от суич, свиркай. Имам цели два нови-новинички:))))))))), висящи в шкафа ми поради абсолютно същите причини, които си описала:)))Така и така ще правиш магазинче:)) Наздраве!( превантивно просто,че сега е много рано сутрин )

Агая каза...

Ох, аман от некадърници с "професии"...
Важното е, че си разрешила проблема - въпреки, че не си длъжна и си платила двойно

Kemerova каза...

Позната история... Имах подобни проблеми това лято... В БГ всичко е така.
Най-добре сам да се оправяш, защото всички искат само да ти вземата парите, а не да си свършат работата, за която им плащаш.
Най-важното е да сме здрави! Другото все ще се нареди!
Лек и усмихнат ден ти желая!

ПП: Пък за магазина, ще наминаваме да пазаруваме от него...

MadWizard каза...

Бе глупости.
Не си купувай нов рутер.
Питай доставчика ти каква е причината да не може да ползваш старите.
Ако отговорът е различен от: "неумение, некадърност, некомпетентност", казваш какво са ти отговорили и ще ти помогна да си го настроиш.

Единствената причина поради която не може да го ползваш, според мен е, че са решили всичките им клиенти да ползват една марка с цел техниците им да могат да ги настройват /без познания, а чрез наизустяване на настройките/ + личната облага на търговеца на точно тази марка.


Поздрави.

Lilito каза...

Ааааа Бубееее..мамицата им значи -да те разиграват така.И от мен да знаеш,че те мятат много сериозно.Няма рутер,който да не може да бъде конфигуриран към лан мрежа и въобще към каквото и да е.По простата причина ,че всеки рутер си има едно дискче с драйвъри към него,които моиш ги завреш на тоз ..няма казвам къде.А въпросните рутери на БТК -не си купувай,едно че струват на 70 лв,второ че просто не ти вършат работа,а и имат ужасно разпределяне на сигнала.В офиса сме с такъв и поради техническа му непригодност трябваше да закупим още един.Уф така се ядосах,че ми иде да дойда да им покажа как се настройва-гадове такива!
Та определено не си купувай нов и както е посъветвал MadWizard поискай им обяснение на не моженето.И ако пак искат да те накарат да си купиш нов,пиши тук моля те.Дано всичко се оправи и да не се ядосваш повече и определено не си длъжна да знаеш всичко.
Целувам те :){}

Drago каза...

:)
Интересно е все пак, че така наречените "дреболийки" дразнят винаги най-много.

Плетат се постоянно досадно в краката и не ти позволяват да отправиш поглед към нещо наистина по-важно.

Хмм... Какво да ти кажа ...

Спри, издишай дълбоко, усмихни се отново на пук, а аз за по-сигурно от своя страна ще кимна един път напълно разбиращо, Дани.
:)

Павел Борисов Николов каза...

Ще се повторя с казаното от MadWizard, но нека и аз да го кажа - всеки рутър може да бъде настроен към мрежа. Никакъв нов рутър!!! Аз сам си оправям тези неща у дома и в училището (там също сме на рутър), защото докато разчитах на пишман техници, големи ядове си имах. Отначало ми беше трудно - проба-грешка, проба-грешка, - ама сега нямам проблеми. Виж някой познат, който да ги разбира тези неща, да ти покаже, после е лесно.

Aquawoman каза...

Здрасти на всички, няма да коментирам поотделно всяко мнение, защото сме единодушни - "Да не ти влезе майстор в къщата"
Да не разказвам колко пъти са си оставяли ръцете пишман майстори у нас, а после съм търсила други хора да го оправят, или сама съм се захващала..Аман от широки специалисти! То бяха бояджии, плочкаджии и какви ли още не.. Както казва татко (с извинение) "Всеки майстор изсира едно лайно и си отива, а после трябва да му оправяш бакиите"
Еми в края на краищата кой за каквото е учил...аз мога ли да купувам всяка година рутери, защото Иван и Драган не си разбират от работата?!
@MadWizard, мерси много за рамото, но от снощи съм се настървила сама да го оправя. След малко запрятам ръкави, отварям Гугъл и започвам да чета. Ще им разкажа играта, мамицата им рутери..

kenkal каза...

Разкажи им играта - дано по-скоро стане. И после спокойно пийни едно за награда.

А мен най ме е яд, когато нещо е в гаранзция и ми заявят, че ще бъде оправено, ама в софия и след месец-два ще го имам пак. Абе, хора, на мен това ми трябва СЕГА! Купила съм го сега, а не след месец, защото искам да го ползвам сега и когато ми кефне! Трябва да се приемат стоките в гаранция и да се заменят с годни за употреба! Или да се връщат парите на хората!

Чувала съм, че по света така било!

Aquawoman каза...

@Нели, кажи кое в България ни е наред? Всичко вече е обърнато с главата надолу :(
Още съм бясна заради вчера; в нашия Абсурдистан всеки се занимава с това, което не разбира, само за да изкара едно парче хляб. Вече не знам - на хората ли да се сърдя или на държавата..

Valkocompany каза...

Интернет доставчика е виновен.Обикновено тази фирма извършва доставката на рутера.Поне в Плевен е така .Защото в магазините за компютри има разновидности от 50 - 200 лв
Но не вършат работа Само дежурният по доставката на сигнала е наясно с проблема
Аз винаги първо се допитвам до него:)

Aquawoman каза...

@Valkocompany, не ме отчайвай, моля те :)) Днес питах няклко души и всеки ми казва различно - един твърди, че всеки рутер може да се настрои, други направо ме съветват да си купя пак нов и да се доверя на техниците.
От пет часа цикля на едно място - опитах хиляда неща, по съвети, които изпрочетох в нета, но няма резултат. Но още не съм се отказала :))

MadWizard каза...

Бе никав рутер не купувай.
И кое му е хубавото на това, доставчика да ти продаде някое дърво на цената на читав рутер?
Кажи какъв е проблема, какъв ти е рутера и най-вече казаха ли ти защо не можеш да ползваш този.


Важно е как си получаваш IP-то, какво ти е /публично или не/ статично или динамично/.

Предполагам нет доставчика ти те засича по MAC, на рутера той е друг и трябва да го "клонираш" за да ти го разпознаят.

Вместо клониране можеш да го набереш на ръка, което значи, че ако даден доставчик ти изисква определена марка рутер, ти може да въведеш мак-адрес на твоя рутер...дето ще е "по изискванията" на ланаджиите. Ама това е малко ПРО.

Общо взето дай инфо и ще го направим песен!



...и винаги можеш да им се обадиш и да им кажеш, че ако не съдействаш...каквато си отвеяна, ще пъхнеш като нищо кабела за нета в контакта....

Aquawoman каза...

@MadWizard, смених фирмуера на единия рутер и стана. Но на половин час се разконектва :( Може би трябва да е на друг канал, и аз не знам вече...
Един приятел обеща да мине да го види, дано да го оправи.
Ох мъка, мъкааа :) Иде ми да са нАпия, да си рАзкъсам ризата и да са мААна от тоя живот :)))))))))))

MadWizard каза...

ок
ако не стане пак - ще даваме акъл.
Подготви си само телефона на доставчика ти.
Аз много обичам да разговарям с наперени пъпчивци в сини гащирозони и носещи стълба.

иначе не мисля,че канала е проблем.
Ама не казваш какво са ти казали онези за марката рутер и дали си ги питала що се разконектва....ама със админ де, трябва да говориш, не с тая дето вдига телефона и събира таксите /долу в дясно имате две мониторчета - мигат ли? ....така я наричам аз/.

Еoc каза...

Не си длъжна, разбира се. Най-много се ядосвам, когато някой, от когото очакваш да ти продаде услуга, не знае нещо, не отива да пита как да го направи, а казва не може :( и това е на всякъде...

Aquawoman каза...

@MadWizard, готово! :)) Един приятел снощи го човърка половин час и го настрои.
За админите се шегуваш :) В нашата фирма до тези светила нямаме достъп. Ако се оплачеш по телефона, че имаш проблем, ти записват адреса и отново те посещават пъпчивците със стълбата /това ме уби, ха-ха :)))/. И както каза @Еос - или не могат да ти помогнат, или просто не им се занимава и те оставят сам да се спасяваш.
Вчера съседката сподели, че са имали абсолютно същия проблем - от доставчика им казали, че техния рутер не става и да си купят друг. И те са се оправили с познати.

Ха-ха "телефонистките" са верно като развалена плоча :) Знаят си урока наизуст и могат да ти помогнат само ако си забранил мрежовата карта. Още не съм казала, че нямам нет, но тя бърза да ми пусне записа "Мониторчетата сини ли са, или са сиви?" :))))

MadWizard каза...

супер


Да минем ли на следващо ниво:
"Как да си го върна на интернет доставчика си, заради видимото му безразличие, след като си платя таксата."

в 10 лесни стъпки!

Aquawoman каза...

:)))))
По-добре не ми казвай, че както съм го насъбрала, наистина ще си го върна ;)..

Dani каза...

Малко късно се включвам,но като видя тези"консултанти"в големите вериги...Иначе аз получавам интернет чрез БТК , ползвам безжичен модем и съм доволна.

Aquawoman каза...

@Дани, на БТК им е хубав нета, но не им харесвам това, че "вързват" хората с дългите си договори и не можеш да се откажеш когато поискаш. И ние бяхме към тях две години; с нета нямахме проблеми, но когато се наложи да се местим от един град в друг и да прехвърлим ADSL-a на новия адрес, ни създадоха големи главоболия. Караха ме да се чувствувам едва ли не виновна, че им създавам работа да ме прехвърлят на новото място.