11 ноември 2009

За какво се молим на св. Мина







Днес е денят на св. Мина. Както на всеки празник, и днес много блогъри ще го отбележат в блога си, което според мен е чудесно.
Но си мислех преди малко нещо, което обикновено не се споменава, а то си е важно - на кой светия за какво да се молим.
Специално на св. Мина миряните се молят за всякакви проблеми, но основно за изгубени неща (вещи, любов, работа и т.н.) В повечето църкви има обичай на иконата на Мина да се оставят бележки с проблема. Напишете си нуждата на един лист (аз обикновено ги запечатвам в плик) и го оставете до иконата на светеца.
Ако се интересувате каква е съдбата на тези бележки - Свещеникът ги събира; на следващата служба ги поставя в олтара и се моли за нуждите, а после ги изгаря.
За сериозни проблеми - също и св. Серафим.

12 коментара:

Neizi_ss каза...

Не знам ...но някъде в паметта ми е останало, че св. Мина е покровител на семейството ...на жените, които не могат да имат деца и т.н. в този ред нам исли!

Aquawoman каза...

@Нези, за Мина не съм го чувала, но със сигурност за семейството и за деца, се молят на Св. Богородица, св. Петка, а някои и на Ксения Петербургска. В молитвеника (в молитвата към св. Петка) има специална част за семейството. А има и една икона, която се продава навсякъде - "Казанската", нея я купуват за закрила на семейството.
Цунки {}

Емо каза...

:))
Това с бележките ми прилича на стената на плача, там също се слагат бележки с желания.

Aquawoman каза...

Хех, това не го знаех :)
Аз рядко оставям бележки с проблеми, но много често си нося дрехите на църква, защото след неделните служби свещеникът ги събира и им чете молитва - ако има болен да оздравее, да му се разрешет проблемите и т.н. Много е успокояващо да облечеш такава дреха после; самата мисъл, че е престояла няколко дни в олтара, ми стига да се почувствувам по-добре :)

Savlena каза...

Ами пропуснала съм го вчера този момент май...И до колкото си спомням/нъл туй лято бях из Родопите-все християнски и заредени целебни места/св.Мина е покровител на бездетните и ги дарява с рожби след горестните им молитви...или пък е само местно поверие?Както и да е...Бележчицата ми ще си остане за догодина..ама не за бебе/пу-пу/,а по-скоро нещо друго загубено във времето:).Усмивки ,Аквичка!

Aquawoman каза...

@Савлена, аз много не харесвам думата "покровител", защото ако се разровиш например в нета, за покровител на майчинството ще ти излязат много светии - и Анна(майката на Богородица), и Богородица, и Мина и Петка, а може би и други.
Свещениците също си имат фаворити от светиите - например против магии някой препоръчват св.Киприян, а друг св.Василий.
Затова аз се ориентирам по това, което пише в акатистите(молитвите към светиите), те са най-добрият компас :)
Поздрави и хубав четвъртък :-)

Еoc каза...

Бившия съдружник на мъжа ми му дължи огромна сума пари. Преди време една жена ме посъветва да отидем в Обрадовци и да се помолим на св.Мина онзи кретен да ни ги върне. До вчера, когато ровейки се из нета попаднах на едно изследване за т.нар. вълчи дни при балканските народи, не знаех че трябва да се молиш на него за нещо загубено. В Обрадовския манастир съм ходила много пъти, но май точно за това не съм се молила :) Ще отида пак тези дни :) За св.Мина и аз знам, че е покровител на семейството.

Aquawoman каза...

Много неприятно - мила родна картинка :(...
Еос, успех, дано този тип да ви върне парите!

Силвия Тенчева каза...

Дани и аз да се включа по -добре късно:)а знам за св.мина че помага и за разминаване на лошия късмет,дала съм икона на сина ми който беше до скоро студент и да ти кажа никога не са го късали на изпити,дай боже св.Мина да ни закриля и да ни закриля все така добре и за шофьори важи това и воъбще за разминаване на всичко лошо,но аз винаги си мисля само хубави неща,дори денят да не е успешен ,но рядко ми се случва това..все се усмихвам подсъзнателно.Целувки миличка!

Aquawoman каза...

@Силви, да е жив и здрав сина ти, и само успехи и занапред! А ти дано останеш такава лъчезарна завинаги, защото в днешно време това е най-трудно..
Прегръщам те! {}

Ирония Идиотова каза...

Майка ми много уважава св.Мина. Даже ми се обади да запаля свещичка и да се помоля за здравето на децата ми, на приятелия ми и изобщо на всички, които обичам. Аз съм толкова разсеян човек, че даже и не знаех какъв ден е било тогава. Но определено има някаква вяра в мен, че, ако наистина искаш нещо и се помолиш горещо- ще ти бъде дадено, но и никога не бива да се забравя и да се благодари. Защото не можем само да искаме:)
Разчувства ме, Акви:) Хубаво е:) Гушкам те;)

Aquawoman каза...

@Идка, браво на майката ти :) И моята все ми напомня, да минавам по-често през църквата, защото понякога рядко се сещам.
Преди подценявах светиите и не се молех на тях, влизах в църква, запалвах една свещ на иконата на Христос, и излизах. Но когато се появи един голям проблем и нищо не помагаше, майка ми даде една молитва и ме посъветва да се моля на определен светец. Три дни поред я четох, и нещата се оправиха с магическа пръчица :) От тогава като вляза в църква, винаги му паля свещ :)