17 ноември 2009

кога ще ги стигнем...




явно ми върви напоследък да се оплаквам. безхаберието на нашия интернет доставчик, за който скоро ви разказвах изглежда като прашинка в сравнение с тази безочливост, с която се сблъсках днес.
наложи се да правя едни документи на фирмата. няма да ви отегчавам с вида на документацията - някакви формални глупости, които съм длъжна да направя до няколко дни и да ги представя където трябва. понеже това задължение наскоро го въведоха от ЕС и е съвсем ново за мен, реших да се обърна към частна фирма - да оформят документите.
влизаме със Стоян в първия офис, който ни препоръчаха, понеже бързаме и нямаме много време да се мотаем. посреща ни млада госпожа - изключително(дори натрапчиво) учтива, кани ни да седнем и дори ни черпи с бонбони - имала някакъв повод. от две думи разбра какво искаме: няма проблем - веднага ще ни напечата документите, на другия ден да и се обадим.
нека да уточня - става въпрос за папката, която е на снимката. няколко листа хартия - готова информация, която госпожата сваля от компютъра си и нейната работа е само да попълни данните на фирмата. по принцип такава услуга едва ли струва повече от двайсетина лева, айде да допуснем петдесет(никой не работи вече на вятъра).
звъни ми на другия ден - документите са готови, да мина да ги взема. влизам при нея (днес е още по-учтива от вчера), подава ми папката и най-спокойно ми пропява "Заповядайте! Ще ви струва 300 лв"
Моля!!!
обикновено не се карам за пари, защото си е селения, и не обичам да се пазаря. като не ми оттърва си казвам претенциите и се разбирам с хората цивилизовано. но този път не можах да преброя до десет. развиках се като хамалин. виках, виках, виках...чак аз не можах да се позная. "учтивата госпожа" явно се стресна и пак така спокойно свали от цената 100лв.
хах, значи можело. значи това е начина! навсякъде ще се правим зорлен на простаци, за да се отнасят нормално с нас. а къде е морала? (питам си просто риторично)


P.S.  и този път ще оставя нещата така, но следващия път ще отида в  Комисията за защита на потребителите. аман от мошеници с големи лъжици!

14 коментара:

Силвия Тенчева каза...

Дани,задължително потърси правата си ,такива комисии има във всеки град и е тяхно задължения да ти помогнат,аз преди година ги потърсих за надписани сметки за електричество,хората поне при нас вършат работа и в Ямбол трябва да го направят,успех мила!

Aquawoman каза...

@Силви, този път бях на крачка да отида, направо побеснях. Но една позната ми я препоръча и не искам да злепоставя момичето. Иначе, Бога ми щях да подам оплакване, защото това минава всякакви граници. Направо безочие!

Dani каза...

Повече от безобразие.И аз не обичам да се разправям за пари,но няма нищо лошо да се попита предварително какво ще струва .За съжаление много често е необходимо човек да забрави доброто си възпитание-не звучи добре,ама...Поздрави и добро настроение в утрешния ден!

Aquawoman каза...

@Дани, много си права. Обикновено винаги се уточнявам предварително, но вчера не го направих, защото не очаквах такава изненада. С всеки изминал ден се уверявам, че ерата на доброто възпитание отмина, трябва да газиш другите, за да съществуваш...

Емо каза...

Морал ?!?

Тази стока е дефицитна - няма налично родно производство, няма внос - познаваме продукта от приказките :)

Aquawoman каза...

@Емо, всеки гледа да те прецака(да не използвам другата дума, която е по-точна)...

Ирония Идиотова каза...

И двайсе лева са си пари. Даже и пет. Едвам се сдържам в момента да не ти поискам координатите на въпросните. Ако все пак решиш- прати ми ги на мейла. Може да съм идиот, но определно знам как да действам в такива случаи.Бах ти! И а въпросната поправка е точно няколко реда в няколко поредни станици. И що да не е въпроса в парите? Да не ги вадим от бурканите с домати? Ъххх,че се вкиснах.

Aquawoman каза...

@Идка, не се ядосвам за друго, а защото правят хората на шматки. Където им мине номера..
Много рядко съм се разправяла по фирми и институции, но винаги съм по-спокойна след разправия, от случаите когато си премълча и се оставя да ме правят на будала..

Lili каза...

Ааааааааа,щях да я обеся таз мухла!@Бубе,що не се обади за помощ.Щяхме да ги попълним веднага ..да знаеш за друг път.
А в случая и да се ядосваме,не виждам оправия.Толкова сме зле,че ако стане по-зле няма да забележим.
Отврат!

Aquawoman каза...

@Бубка, защото става дума за "HACCP" (последните глупости, които измислиха за тъговците на хранителни стоки); и само определени фирми са лицензирани да издават такива документи.
По принцип някъде взимат и по 1000лв, но на производителите, но аз нямам производство, а само продавам, затова няма право да ми иска повече от 50-70 лв.
Абе измамници, търсят си балъци да ги скубят. Но аз съм за убиване, че се навих да и дам и 200, ала много бързам и нямам време да се размотавам другъде. Иначе както бях подпалила, щях да и хвърля документите и да отида на друго място..

Lili каза...

http://www.haccpbg.eu/

Баси....

И кой ги оторизира тез?

Aquawoman каза...

Знам, Бубка, гледала съм сайтовете. Това е една голяма глупост, без която ако те хванат, че работиш ти смъкват кожата от глоби. А ако знаеш какви простотии пише в плана - например как да си измиеш правилно ръцете :)))) Инструктаж за марсианци :)

Nezabravima каза...

Малиии, тази е било "учтиво-нахална". Това си е кожодерство!

Aquawoman каза...

@Незабравима - културни крадци :)))