24 ноември 2009

доза смях преди сън

доза смях преди сън


:)
"езикът на евфемизмите се среща в много области на американския живот в най-различни ситуации. понякога задачата им е просто да заместят дума, която кара хората да се чувствуват неудобно. за пръв път се сблъсках с евфемизмите, когато бях на девет години. бях в хола с майка ми и леля ми Лил, когато споменах, че Лил има бенка на лицето. мама бързо ме поправи, че Лил няма бенка, а белег за красота. това ме обърка, защото като гледах Лил, според мен белегът не си изпълняваше предназначението.
друга задача на евфемизмите е да представят нещата в по-добра светлина, да преобличат вече съществуващи фрази, които звучат твърде негативно. непечеливш стана с идеална цел, защото непечеливш звучеше все едно онези хора са невежи. с идеална цел ви съобщава веднага, че те въобще не са имали намерение за печалба.
ако искате да се задълбочите в евфемизмите, по-нататък в книгата ще намерите още пасажи, които ще ви заинтересуват. продължението следва..."

12 коментара:

morrt каза...

Тръгнах да я търся вече. Благодаря!

Aquawoman каза...

@Морти, не очаквай да умреш от смях, но на места има наистина големи бисери :)

Емо каза...

Хареса ми заглавието, то е като мисия невъзможна :))

Aquawoman каза...

Ха-ха заглавието е убиец :)))
А Исус се обръща и поглежда като Робърт Де Ниро Are you talking to me?!?! :))))))))))))))

Kemerova каза...

При мен имам прпедложение за теб!
Надявам се да ти допадне.
Поздрави!

вили каза...

Страхотно заглавие! Ще си легна с усмивка на лицето! ;)))

Aquawoman каза...

:-)

Mariana Evlogieva каза...

Яаааа, намерих си сродни души! ;-)
Днес тъкмо препрочетох "Напалм и хек" от Джордж Карлин, че я бях взела от библиотеката. И понеже ме мързеше да пиша, издиктувах си някои моменти, пък после ще ги преписвам и коментирам в моя блог Петък 13

Mariana Evlogieva каза...

Сега виждам, че на кориците на твоите книги също има лепенка от библиотеката. А аз си мислех, че никой освен мен не ходи по такива места! ;-)

Aquawoman каза...

@Mariana, честно казано не харесвам да купувам книги, защото не обичам да ги препрочитам. Трябва да е много ценна за да си я купя. Затова предпочитам библиотеката :)
Поздрави!

Mariana Evlogieva каза...

Аз всъщност обичам да си купувам книги, обичам и да препрочитам. Но понеже бях запълнила с книги моето жилище, хола на баба ми и половината къща на родителите ми, трябваше да се озаптя и да престана. ;-) Проблемът ми е, че чета много бързо и просто е невъзможно да притежавам всичко, което чета.

Aquawoman каза...

@Мариана ха-ха, все едно слушам майка и татко. Те си купуват книги в промишлено количество и вече нямат къде да ги слагат. Библиотеката в хола е осем големи секции и всичко е наблъскано с томове до последния сантиметър, та вече е невъзможно дори да се извадят :))
Аз пък си пазя с особено умиление само детските книжки. Не знам защо, но тях нямам сили да ги изхвърля, много са ми мили :) Ето тук съм показала на снимки някои от тях. Погледни ги, може би ще ти навеят приятни спомени от детството :)
Хубав уикенд! :-)