12 декември 2009

мисли под юрганчето

у дома


има дни, в които нищо не ми се прави. нямам желание за никаква работа, дори за домакинска; искам само да се гушна под мекото одеалце, да си прегърна книжката и никой да не ме закача за нищо.
днес ми е такъв ден. сутринта си направихме една весела зимна разходка, замервахме се с топки и се гонихме като деца по снега. после набързо пералня, прахосмукачка, манджа, и пак - в леглото.
кой я измисли тази работа? ако имах вълшебна пръчица щях да освободя всички хора от техните ангажименти. като бях малка често казвах на баба ти си най-добре, стоиш си по цял ден у дома, гледаш телевизия и ни плетеш пуловери. искам и аз като теб. а тя ми отговаряше, че като остарея няма да мисля така, тогава ще ми се иска да излизам, да се забавлявам, но няма да мога.
е, от тогава минаха трийсет години, но аз още не съм се променила. напротив - станах абсолютно домашно гърне. искам да си стоя само в къщи, да си гледам домакинската работа и ако изляза, да е само за разходка.
сега вече е възможно. дори не мога да повярвам, че десет години бях глава на семейство и всичко лежеше на моите плещи, плюс прехраната на четири човека. когато другите чакат на теб, се стягаш и се научаваш на всичко. няма на кого да се оплачеш, забравяш да хленчиш и да подсмърчаш.
вече всичко е по-просто и хубаво. друг става преди мен - да направи кафето сутрин, замества ме в готвенето или чистенето, когато не достига време. някой, който скача като ужилен когато се ударя дори леко.
следобед направих тази рисунка, докато гледах телевизия в леглото, а после я залепих на хладилника. на гърба и написах у дома е най-хубаво.

26 коментара:

Plamena Markova каза...

"у дома е най-хубаво" - напълно съм съгласна :) Спомням си как като малка си мечтаех един ден да правя компоти по цял ден като баба :р

Satany каза...

Много хубав пост,прекрасно е когато има кой да помага и кой да го е грижа за теб.А рисунката е много сладка.Ех,даже малко ти завиждам,че можеш да си легнеш в леглото и да гледаш телевизия или просто да дремеш.

Владимир Иванов (krizt) каза...

В последните години и аз съм го установил. С нетърпение чакам коледните празници, когато ще мога да прилагам режима "У дома е най-хубаво" на воля.

Kikimorka каза...

Благинка...

Ondine каза...

...това с леглото и книжките...мммм блаженство!;)
п.п.ех пък една прислужница в къщи хич не отказвам!!!!!:D

Павел Борисов Николов каза...

Една събота мога да изтърпя, без да излизам, но неделята ми идва в повече...

Емо каза...

Това с книжката е прекрасна идея :)

Aquawoman каза...

@Плами и ти ли? :))

@Satany, добре дошла! :-)

@Влади, в къщи е най-уютно...особено зимата.

@kikimorka, здравей отново! Радвам се, че намина :)

@Ондин, аз пък не одобрявам идеята за прислужница. Само ще ми се вре из краката :))

@Павел, аз също не мога без въздух. Особено по празници, когато всички са навън и тече веселбата :)

@Емо чудесно е :) Когато навън е сковано от студ, да се напъхаш под юрганчето с хубава книжка или в комапнията на любим филм.

Neizi_ss каза...

Котан и Котарана :) Гуш и Мляс :) Страхотно е да си у дома и да има с кого да споделиш семейния уют, ходенето по пижама, мързелуването на дивана и аромата на прясно кафе :)

Ondine каза...

@Aquawoman,прислужницата да е на линия,когато не сме си в къщи,а събота и неделя...тя няма работа при нас дe;)
Иначе си права, хич не ми е приятно някой да ми се мотка само из краката...;)

Силвия Тенчева каза...

Браво Даничка,какъв щастлив човек си,страхотно просто.Почивните дни са за това,релакс и приятни занимания,а когато ми се налага да работя и през уикенда,просто си казвам,още малко и хубавото легло те чака,иначе от години аз карам влака в домакинството,почти за всичко,така мие писано явно, не се оплаквам.ЦЕЛУВКИ!

Valkocompany каза...

Интересен пост
При мен всичко е наобратно - непрекъснат бяг за какво ли не.Подаръци,уреждане на Новогодишното шоу,работа и желание да се затрия нейде из Троянския Балкан :))

Aquawoman каза...

@Нези, целувки! Не сме се засичали отдавна, домъчня ми за теб {}

@Ондин, ако си вземем прислужница трябва да е стара, невзрачна и без въображение ;))))

@Силви, явно добре се справяш, защото усмивката не слиза от лицето ти. А това е прекрасно :)

@Val, говори ми за балкан :)) За топла хижа, червено вино и камина! Ееех :)
Желая ти по-малко ангажименти по празниците, да успееш да го осъществиш ;)

Dani каза...

Рисунката е страхотна и текста към нея -също:) У дома е хубаво и не е толкова, понякога.Радвам се ,че нещата са се "обърнали" и сега друг ти прави кафе.Обичам това.Спокойно излежаване ,когато имаш възможност-поздрави:))))

Lili каза...

Бубче написала си точно както аз бих го направила.Хубава е,а рисунката е прекрасна.Пожелавам ти повече такива спокойни и пухкави дни {{}}

Aquawoman каза...

@Бубче, спокойни дни и на теб със щастливи и широки усмивки по празниците :) Гуш {}

momenti-momenti каза...

Мила си, Аквичке! :)

angie каза...

подреждам цветята по завивката и ник'ви мисли:)))
поръчвам си рисунката, страхотна е:-) гушки:)

Aquawoman каза...

@momenti,
@Анджи,
топли прегръдки :)

вили каза...

Прекрасен извод! И аз харесвам точно затова неделите, защото са по-спокойни и можеш да се излежаваш, да пиеш кафе в леглото, да стоиш цял ден по пижама....
Прекрасно е да има кой да те глези от време на време и отменя в домакинството ако се наложи. Щастливка!

myhappypond каза...

dolce vita :)
Аквичке, дано все така сладки да бъдат дните и думите и рисунките ти!

Aquawoman каза...

@Вили, да - споделеното щястие е най-сладко, особено ако е чакано дълго :)

@myhappypond, от твоята уста в Божиите уши!

Прегръщам ви! {}

Еoc каза...

И така до края на света :) познавам това усещане :)

BiA каза...

И аз искам всички дни да са събота и неделя :D

Рос каза...

И те гледат, и се гледате... като влюбени котараци :)И аз от малка си обичам домашния уют и по този повод баба ми и дядо ми ме наричаха "къщното пиленце". Разликата с брат ми, който само хайманосваше по улиците, беше очевадна :) Сега май е обратното :)

Aquawoman каза...

@BiA, защо ми взимаш думата от устата? :))


@Рос, мдаа хората се променят. И не е вярна приказката, че утрото си личи от сутринта. Аз например се промених ужасно само за последните пет-шест години, а сравнение с детството си изобщо не мога да правя :)