10 март 2010

информационен бюлетин

прочетох нещо чудничко в един от любимите ми блогове и внезапно се вдъхнових да изтупам праха и от моето местенце. а така се бях отпуснала в креслото на семейния живот, дистанцирана от интернет и всичките му недостатъци, от омръзнали сайтове и многолюдни форуми, от лудницата на социалните мрежи. не желая да си губя времето за Бойко Борисовци, Дянковци и Първановци, за Камерън-овци с техните Аватари и Оскари; за Алиси в страни на чудесата.
времето, прекарано в стоене у дома ( което толкова ми бе дотегнало), успявам да реализирам по най-пълноценен начин - с готвене на интересни неща, с основно почистване, с купуване на нови мебели и разместване на старите.
миналата седмица ми хрумна да направя импровизирана лятна кухня на тавана. нещо като отделна стаичка, каквито има в повечето къщи и се използват предимно за готвене и пиене през лятото на кафе. изхвърлихме всичко, измазахме стаята и я наредихме с подходящи мебели. таванът вече е неузнаваем. сутрин си пием кафето там, докато приготвяме обяда. а рутерът, с който имах големи ядове преди време, се оказа яка машина и ни осигурява отличен сигнал "горе". междувпрочем откакто открих един чудесен сайт, не свалям вече филми от нета, защото ги гледаме онлайн с поносимо качество, доста по-добро от това, което предлагаха другите досега.

тези дни, съвсем неочаквано, получих писмо по имейла от бивша съученичка, с която бяхме най-добри приятелки в училище от 9 до 11 клас. такава радост, Боже, не бях я виждала повече от десет години ( да живее Интернет! ). омъжила се (щастливо) в съседен град и имала две чудесни деца. колко е мило да срещнеш стари приятели, особено тези, с които те свързват хубави спомени. за сега поддържаме връзка в чата, но за другата седмица планираме среща и на живо.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
p.s. - ще използвам постинга да поискам малко помощ.
наскоро се наложи да преинсталирам Windows 7 до финалната версия, защото както знаете - от Microsoft спират поддръжката на Windows 7 RC през юни. и така - побързах с преинсталацията, да не ми досаждат всекидневно със съобщенията си.
за сега новият се държи чудесно, но имам някакъв странен проблем с Notepad. като пиша нещо там, си излиза нормално на български, но всеки свален файл от нета го показва на маймуница. а сега, де?!
ако някой реши да ми пише, да ви предупредя - проблемът не е от настройките в "Региони и Езици" на Контрол Панел - там всичко е настроено за български. в плеърите субтитрите се показват както трябва.
свалих нарочно Notepad++, променях енкодинга на windows-1251, UTF-8 и UTF-8 без BOM, но по дяволите маймуницата не реагира.
попитах за проблема в един форум, но все още нямам отговор. започвам вече да се озадачавам; сигурна съм, че трябва да пипна нещо дребно, но нямам идея къде. ако някой се е сблъсквал с това, да ми пише на fokusbokus@gmail.com. мерси предварително :)