26 април 2010

Блог или социална мрежа?

Чистенето завърши. След три часа четене на блогове, докато изпих няколко силни кафета - да не заспя, накрая успях да сваля бройката в RSS-четеца на 200. След голямото олекване, изводът е: Социалните мрежи триумфират.
Повече от 30 блогъри, които следя отдавна, не са писали от преди 4-6 месеца. Докато ги триех ми стана малко тъжно, защото някои от тях наистина имаха какво да кажат, поднасяха полезни неща със стил и пишеха интересно.
Какво правят сега ли? Дали ги е напуснала графоманията или вече не им е забавно? Напротив - още са онлайн, но туит-ват, бъзз-ват, мятат набързо новите снимки във Фейсбук с по две изречения, вместо да изпадат в дълги обяснения и блог-публикации.
Не знам дали е добра алтернатива, но все пак е въпрос на избор. За себе си предпочитам старомодния начин, защото ми осигурява повече тишина и отдалеченост, иначе оглушавам от всичкия "шум". Дори и Скайп започнах да използвам рядко, пускам го веднъж месечно, да изпратя по-лесно някой файл; а с приятелите кореспондирам по пощата. Освен това блогът ми е виртуален дневник и дори да нямах читатели, пак щях да пиша, за да запазя скъпите за мен моменти. (Фликър също ми е голямо удобство, където  освен публичните снимки, съм си направила и лични папки, да съхранявам всички наши фотоси.)
Докато расте Интернет, ще се изменят и начините на общуване. За добро или лошо. Преди висяхме с часове в IRC и по форумите (здрасти, Бубче :-), сега се търсим по блоговете, или изчуруликваме всичко в 140 знака. След пет години това няма да е модерно и ще правим нещо друго.